পাঠভিত্তিক ক্রিয়া-কলাপ ১। আলোচনা আৰু লিখোঁ আহা-

(ক) মুনীন্দ্ৰ ঘাইঘৰলৈ কোন সময়ত গৈছিল?
উত্তৰ: মুনীন্দ্ৰ শীতৰ বন্ধত ঘাইঘৰলৈ গৈছিল।

(খ) মুনীন্দ্রই কাহিলিপুৱাতে কিয় সাৰ পাইছিল?
উত্তৰ: চৰাই-চিৰিকটিৰ মাত শুনি মুনীন্দ্ৰই কাহিলিপুৱাতে সাৰ পালে।

Jonakaxom is reader-supported. If you purchase through a link on my site, I may earn a commission. Disclosure Policy

(গ) মুকুতা আৰু ককাকে ৰাতিপুৱা কি কৰিবলৈ গৈছিল?
উত্তৰ: মুকুতা আৰু ককাকে প্ৰাতঃভ্ৰমণলৈ গৈছিল।

(ঘ) ঘৰৰ হাঁহ-কুকুৰাক কোনে দানা-পানী দিছিল?
উত্তৰ: পাঠত স্পষ্টকৈ উল্লেখ নাই, কিন্তু সম্ভৱতঃ ঘৰৰ মানুহে (খুৰীয়েক বা আন কাৰোবাই) দিছিল।

(ঙ) কোনে তুলসীৰ তলত চাকি দিছিল?
উত্তৰ: খুৰীয়েকে তুলসীৰ তলত চাকি দিছিল।

(চ) মুনীন্দ্র আৰু বায়েকে নিতৌ বিয়লি কি কি কাম কৰিব বুলি থিৰাং কৰিছিল?
উত্তৰ: মুনীন্দ্ৰ আৰু বায়েকে নিতৌ বিয়লি সু-অভ্যাস গঠনৰ অনুশীলন কৰিব বুলি থিৰাং কৰিছিল।

(ছ) “তাই ককাকৰ লগত ওলাই গৈছে।”- কোনে, কাক কৈছিল?
উত্তৰ: খুৰীয়েকে মুনীন্দ্ৰক কৈছিল।

২। তলৰ প্ৰশ্নবোৰৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক চিনটো পূৰ কৰা।

মুকুতাৰ সু-অভ্যাসবোৰ হ’ল-

  • (ক) ৰাতিপুৱা সোনকালে শুই উঠা
  • (গ) সময়মতে আহাৰ নোখোৱা
  • (খ) নিতৌ প্রাতঃভ্রমণলৈ যোৱা
  • (ঘ) নিজকে চাফ-চিকুণকৈ ৰখা

উ:

মুনীন্দ্ৰই গঠন কৰা সুঅভ্যাসসমূহ হ’ল-

  • (ক) পুৱা-গধূলি খোজকঢ়া
  • (খ) ৰাতিপুৱা খেলা
  • (গ) বিয়লি পঢ়াৰ আগতে প্ৰাৰ্থনা কৰা
  • (ঘ) কচৰৎ কৰা

উ:

“আজি কাহিলিপুৱাতে সি চৰাই-চিৰিকটিৰ মাত শুনি সাৰ পালে।”-ইয়াত কাহিলিপুৱা শব্দটোৱে কোনটো অর্থ বুজাইছে?

  • (ক) ধলপুৱা
  • (গ) বেলি মাৰ যোৱা
  • (খ) বিছনাৰ পৰা উঠা
  • (ঘ) বেলি উঠা

উ: (ক) ধলপুৱা 

প্রাতঃভ্রমণত সাধাৰণতে তলৰ কোনটো কাম কৰা হয়?

  • (ক) পানী খোৱা
  • (খ) খোজকঢ়া
  • (গ) চকু মোহৰা
  • (ঘ) শুই উঠা

উ: (খ) খোজকঢ়া

ভাষা অধ্যয়ন ৩। খ) তলৰ ‘চন্দ্ৰ’ আৰু ‘ইন্দ্র’ শব্দ দুটাৰ লগত আন আন শব্দ লগ লগাই নতুন শব্দ লিখোঁ আহা-

উ:

  • চন্দ্র — চন্দ্রবিন্দু, চন্দ্ৰমা, চন্দ্ৰকান্ত
  • ইন্দ্র — ইন্দ্রজাল, ইন্দ্ৰধনু, ইন্দ্ৰনীল

৪। তলৰ বাক্যবোৰৰ পদবোৰ সানমিহলিকৈ দিয়া আছে। সেইবোৰ সঠিক ক্ৰমত সজাই বাক্য লিখা-

উদাহৰণঃ ঘৰলৈ ৰাস্তাৰপৰা আহিলে আটায়ে। —– ৰাস্তাৰপৰা আটায়ে ঘৰলৈ আহিলে।

উ:

  • দাঁত মাজে শুবলৈ যোৱাৰ আগত। ⇒ শুবলৈ যোৱাৰ আগত দাঁত মাজে।
  • চিপচৰ লাৰু-পিঠা সলনি সি খায়।⇒ সি চিপচৰ সলনি লাড়ু-পিঠা খায়।
  • সি প্রার্থনা পঢ়াৰ কৰে আগত। ⇒ সি পঢ়াৰ আগত প্ৰাৰ্থনা কৰে।
  • পেট নাখায় পূৰাই সি কেতিয়াও। ⇒ সি কেতিয়াও পেট পূৰাই নাখায়।

৫। “ভাগৰুৱা মুনীন্দ্ৰই দেৰি নকৰি শুই পৰিল।” পাঠত পোৱা এই বাক্যশাৰীত ভাগৰুৱা শব্দটো কেনেদৰে গঠন হৈছে চাওঁ আহা-

ভাগৰুৱা ⇒ ভাগৰ্ + উৱা

এইদৰে তলৰ শব্দবোৰ ভাঙি লিখা-

উ:

  • ঘৰুৱা → ঘৰ্ + উৱা
  • নিঠৰুৱা → নিঠৰ্ + উৱা
  • ভিতৰুৱা → ভিতৰ্ + উৱা
  • খাৰুৱা → খাৰ্ + উৱা
  • পলসুৱা → পলস্ + উৱা

৬৷ তলৰ বাক্য কেইশাৰীৰ উদ্দেশ্য আৰু বিধেয় ভাগ কৰি লিখা-

  • ১। ৰহিম এজন ভাল ল’ৰা।
  • ২। তেওঁ কিতাপ পঢ়িছে।
  • ৩। সি গান গায়।
  • ৪। উপাসনা তৃতীয় শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী।
  • ৫। আপুনি ক’ত থাকে?

উ:

বাক্যউদ্দেশ্য (কোন/কোনে)বিধেয় (কি কৰে/কি হৈছে)
১। ৰহিম এজন ভাল ল’ৰা।ৰহিমএজন ভাল ল’ৰা
২। তেওঁ কিতাপ পঢ়িছে।তেওঁকিতাপ পঢ়িছে
৩। সি গান গায়।সিগান গায়
৪। উপাসনা তৃতীয় শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী।উপাসনাতৃতীয় শ্ৰেণীৰ ছাত্ৰী
৫। আপুনি ক’ত থাকে?আপুনিক’ত থাকে?

৮। মুনীন্দ্ৰৰ অভ্যাসবোৰ পঢ়ি তোমাৰ অভ্যাসবোৰ লিখা-

উ:

মুনীন্দ্ৰৰ সু-অভ্যাসমোৰ সু-অভ্যাস
সময়মতে আহাৰ গ্ৰহণ কৰেৰাতিপুৱা, দুপৰীয়া, ৰাতি সময়মতে খাওঁ
বিভিন্ন ৰঙৰ পাচলি খায়কেঁচা শাক-পাচলি, ফলমূল নিয়মিত খাওঁ
নখ চুটি কৰি ৰাখেপ্রতি সপ্তাহত নখ কাটি স্বচ্ছতা ৰাখোঁ
পথৰ বাওঁফালেৰে খোজ কাঢ়েময়ো ৰাস্তাত সদায় বাওঁফালেৰে যাওঁ
দুয়োফালে চাই বাট পাৰ হয়যান-বাহন চাই সাৱধানেৰে ৰাস্তা পাৰ হওঁ
ৰাতিপুৱা সোনকালে উঠেপুৱাতে উঠি ব্যায়াম বা প্ৰাৰ্থনা কৰোঁ
নিয়মিত শৰীৰ চৰ্চা কৰেদৌৰা, যোগাসন কৰোঁ

৯। মুনীন্দ্ৰই পঢ়া কোঠাৰ বেৰত কেইখনমান কাগজ আঠা লগাই থৈছে। তাত কি লিখা আছে, পঢ়ো আহা-

১০। মুনীন্দ্ৰৰ দৰে তুমি তোমাৰ পঢ়াকোঠালিত কি কি লিখি আঠা লগাই থ’বা, ডাঙৰকৈ লিখা-

১১। তলৰ ছবিবোৰত দেখা কামবোৰ ভাল পোৱা, নে বেয়া পোৱা- লিখা আৰু তাৰ কাৰণ উল্লেখ কৰা-

১২। দুজন তৃতীয় শ্রেণীৰ ছাত্ৰীৰ মাজত হোৱা কথোপকথনখিনি আগবঢ়াই নিয়া-

আমাৰ শ্ৰেণীৰ কমলক সকলোবে ভাল বুলি কয়। কিয় ভাল বুলি কয়নো?

অ, তাক সকলোবে ভাল পায়। কাৰণ তাৰ সকলো অভ্যাসেই ভাল।

তেনেহ’লে তাৰ কোনবোৰ অভ্যাস আমিও অনুশীলন কৰিব পাৰোঁ?

প্রথমতে, ——-

দ্বিতীয়তে,——– ..হয়নে?

ঠিকেই কৈছা, প্রথমে আমি এই অভ্যাস দুটা অনুশীলন কৰোঁ আহা।

১৪ ধৰা, তুমি কেইদিনমান বিদ্যালয়ত উপস্থিত থাকিব নোৱাৰিলা। তাৰ কাৰণ জনাই প্রধান শিক্ষকলৈ এইদৰে এখন আবেদন পত্র লিখা।

উ:

প্রতি,

মাননীয় প্রধান শিক্ষক মহোদয়,
মধুপুৰ প্ৰাথমিক বিদ্যালয়।
বিষয়: ছুটী মঞ্জুৰ কৰাৰ বাবে আবেদন।

মহোদয়,
বিনীত নিবেদন, এই যে, মই যোৱা ২৭-১১-২০২৫ তাৰিখৰপৰা ৩০-১১-২০২৫ তাৰিখলৈ তিনিদিন ধৰি শ্ৰেণীত উপস্থিত থাকিব পৰা নাছিলোঁ। কাৰণ মোৰ পেটৰ অসুখ হৈছিল।

গতিকে দয়ালু মহোদয়ক বিনীত অনুৰোধ জনাওঁ যেন উক্ত দিনকেইটাৰ বাবে মোৰ ছুটী মঞ্জুৰ কৰি বাধিত কৰে। ইতি-

আপোনাৰ একান্ত বাধ্য ছাত্র,
নাম: ______
শ্ৰেণী: ৩য়

১৬। তলত উল্লেখ কৰা সময়ত তুমি কি কি কৰা, দুটাকৈ বাক্য লিখা।

১৬। তলত উল্লেখ কৰা সময়ত তুমি কি কি কৰা, দুটাকৈ বাক্য লিখা।

ৰাতিপুৱাৰ ভাগতবিদ্যালয়ৰ পৰা ঘৰলৈ অহাৰ পাছতআবেলি পৰতনিশাৰ ভাগত
দাত মাজো, মুখ ধুওঁ।হাত-ভৰি ধুওঁ।বাগিচাত পানী দিওঁকিতাপ পঢ়োঁ।
ব্যায়াম কৰোঁ।ভাত খাওঁ।আইতা/দেউতাৰ সৈতে কথা পাতোঁসময়মতে শুই যাওঁ।

Stay Updated Instantly on Whatsapp

We’ve just updated our class notes on Jonak Axom to help you prepare better and faster. For quick updates, important notifications, and exclusive content, join our WhatsApp Channel now!

Join The Community

Join the completely free JonakAxom Telegram/Whatsapp Group and connect with an awesome community of rockstar individuals who are passionate about building fast, profitable WordPress sites to grow their businesses. Come say hi! 👋

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *