Looking for the correct Assamese question answers from Class 3 Chapter 5 – বৃত্তি lesson- কোনে of the textbook Spandan (স্পন্দন)? You’re at the right place! This blog provides complete and simple Class 3 Assamese Question Answers for the lesson কোনে, designed for easy understanding by students, parents, and teachers.

Chapter Name:বৃত্তি
Lesson Name:কোনে
Subject:Assamese (অসমীয়া)
Class:3 (তৃতীয় শ্ৰেণী)
Book:স্পন্দন (Spandan)

Lesson Summary – কোনে

কোনে…….

Jonakaxom is reader-supported. If you purchase through a link on my site, I may earn a commission. Disclosure Policy

পাঠভিত্তিক ক্রিয়া-কলাপ ১। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা-

ক) ঘৰবোৰ কোনে সাজে বুলি কবিয়ে কৈছে?
উত্তৰ:ঘৰবোৰ মিস্ত্রিয়ে সাজে বুলি কবিয়ে কৈছে।

খ) মিস্ত্রিয়ে ঘৰৰ বাহিৰে আন কি কি সাজে?
উত্তৰ: মিস্ত্রিয়ে ঘৰৰ বাহিৰে মেজ আৰু চকীও সাজে।

গ) কবিৰ দেউতাকে চোলাবোৰ ক’ৰপৰা আনি দিয়ে?
উত্তৰ: কবিৰ দেউতাকে চোলাবোৰ বজাৰৰপৰা আনি দিয়ে।

ঘ) আকাশ গঢ়োঁতা খনিকৰজনক চিনি পালে কবিয়ে কি সুধিলেহেঁতেন?
উত্তৰ: কবিয়ে সুধিলেহেঁতেন— “ইমান ফুলক কোনে দিয়ে চোলা কিনি?”

ঙ) কবিয়ে আকাশ গঢ়োঁতা খনিকৰ বুলি কাক বুজাইছে?
উত্তৰ: কবিয়ে আকাশ গঢ়োঁতা খনিকৰ বুলি ঈশ্বৰক (বা প্রকৃতিৰ স্ৰষ্টাক) বুজাইছে।

২। কবিৰ মনত উদয় হোৱা উত্তৰ নোপোৱা প্ৰশ্নবোৰৰ কাষত থকা ‘০’ চিনটো পূৰোৱা-

ক) ধুনীয়া আকাশখন কোনে সাজে?

খ) চোলাবোৰ বজাৰৰপৰা কোনে আনি দিয়ে?

গ) ধুনীয়া আকাশখনত কোনে তৰা আঁকি দিয়ে?

ঘ) ফুলবোৰে ৰঙা-নীলা চোলাবোৰ ক’ত পায়?

ঙ) আকাশ গঢ়োতা খনিকৰজন কোন?

চ) ফুলবোৰক চোলা কোনে কিনি দিয়ে?

৪। কবিতাটোত থকা এটা বা এটাতকৈ অধিক বুজোৱা শব্দবোৰ লিখোঁ আহা-

উ:

একবচন (এটা)বহুবচন (এটাতকৈ বেছি)
চোলাচোলাবোৰ
মেজমেজবোৰ
চকী চকীবোৰ
ঘৰঘৰবোৰ
তৰা তৰাবোৰ
ফুলফুলবোৰ
মোৰআমাৰ

৫। তলৰ বাক্যকেইশাৰীলৈ মন কৰোঁ আহা-

মিস্ত্রিয়ে ঘৰ সাজে। খনিকৰে আকাশ গঢ়ে।

এনেদৰে কি কি সাজে আৰু কি কি গঢ়ে লিখোঁ আহা-

উ:

  • ল’ৰাবোৰে মেজি সাজে
  • সোণাৰীয়ে অলংকাৰ গঢ়ে
  • কঁহাৰে বাচন-বৰ্তন গঢ়ে
  • ৰাইজে বাঁহৰ দলং সাজে
  • শিশুৱে বালিঘৰ সাজে
  • কুমাৰে মাটিৰ বাচন-বর্তন
  • মহাপুৰুষৰ আদৰ্শৰে চৰিত্ৰ গঢ়ে
  • উৎসৱৰ তোৰণ সাজে
  • টোকোৰা চৰায়ে বাহ সাজে
  • মাঘ বিহুত ভেলাঘৰ সাজে

“সজা” আৰু “গঢ়া”ৰ পাৰ্থক্য:

  • গঢ়া: ——-।
  • সজা: ——–।

২৭। “আকাশ গটোতা খনিকৰজনক” পদ্যশাৰীত গঢ়োতা শব্দটো কেনেদৰে গঠিত হৈছে, চাওঁ আৰু তালিকাখন পুৰাওঁ আহা-

গঢ়োঁতা = গঢ় + ওঁতা

উ:

  • লিখোঁতা = লিখ + ওঁতা
  • পঢ়োঁতা = পঢ় + ওঁতা
  • কৰোতা= কৰ্ + ওঁতা
  • খাওঁতা = খা + ওঁতা
  • চাওঁতা = চা + ওঁতা

তুমি কোৱা বা শুনা এনেধৰণৰ শব্দ নিজৰ টোকাবহীত লিখা।

জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ ৮। তলৰ পদ্যফাকিত আঁচ টনা শব্দসমূহ সলনি কৰি তোমাৰ নিজৰ শব্দৰে পূৰকৰা-

ক) মোৰ চোলাবোৰ বজাৰৰ পৰা

আনি দিয়ে দেউতাই,

ফুলবোৰে বাৰু ৰঙা-নীলা এই

চোলাবোৰ ক’ত পায়?

উ: সলনি কৰা পদ্যফাকি:

মোৰ জোতাযোৰ
বজাৰৰ পৰা
আনি দিয়ে মামাই,
ফুলবোৰে বাৰু
বগা-হালধীয়া এই
জোতাযোৰ ক’ত পায়?

অথবা

মোৰ টোপোলাটো
দোকানৰ পৰা
আনি দিয়ে আইতাই,
ফুলবোৰে বাৰু
নাচোন-খেলাৰ এই
টোপোলাটো ক’ত পায়?

ব্যাখ্যা:

  • “চোলাবোৰ”ৰ সলনি “জোতাযোৰ/টোপোলাটো” দিয়া হ’ল।
  • “দেউতাই”ৰ সলনি “মামাই/আইতা” ব্যৱহাৰ কৰা হ’ল।
  • “ৰঙা-নীলা”ৰ সলনি “বগা-হালধীয়া/নাচোন-খেলাৰ” দিয়া হ’ল।
  • মূল ছন্দ আৰু অৰ্থ ৰক্ষা কৰি শব্দ সলনি কৰা হৈছে।

তুমিও ইয়াত তোমাৰ পছন্দৰ শব্দ যোগ কৰিব পাৰা! 

৯। তুমি যি কামৰ বাবে যাৰ ওচৰলৈ যোৱা তেওঁৰ ছবিৰ লগত বৃত্তি বুজোৱা শব্দটো মিলোৱা-

উ:

কামৰ প্ৰকাৰবৃত্তি
জোতা চিলোবাবলৈমুচী
ৰোগৰ চিকিৎসা কৰাবলৈচিকিৎসক
কাপোৰ চিলোৱাবলৈদর্জী
মাটিৰ পাত্ৰ গঢ়াবলৈকুমাৰ
বাঁহ-কাঠৰ সামগ্ৰী সজোৱাবলৈবাঢ়ৈ

১০। হাতৰ আখৰ লিখা-

কামৰ সৰু-বৰ নাই। সকলো কাম সমান।

১১। দফাটো পঢ়ি তলৰ প্ৰশ্নসমূহৰ উত্তৰ লিখা-

ক) পাহিৰ আইতাক কি কামত পাকৈত?
উত্তৰ: পাহিৰ আইতাক উণ গোঁঠা (ঊণৰ সূতাৰে কাপোৰ বোৱাৰ কাম) কামত পাকৈত।

খ) গাঁৱৰ ডালিমী খুৰীয়েকহঁত আইতাকৰ ওচৰলৈ কিয় আহে?
উত্তৰ: ডালিমী খুৰীয়েকহঁত আত্মসহায়ক গোটৰ সদস্য হিচাপে আইতাকৰ ওচৰলৈ উণ গোঁঠা শিকিবলৈ আহে।

গ) উণেৰে ছুৱেটাৰৰ বাহিৰে আৰু কি কি গুঁঠিব পাৰি?
উত্তৰ: উণেৰে মোজা, টুপী, স্কাৰ্ফ, হাতমোজা আদিও গুঁঠিব পাৰি।

ঘ) পাহিয়ে কিয় মেচিন কিনিবলৈ কৈছে?
উত্তৰ: পাহিয়ে কৈছে যে মেচিনেৰে কম সময়ত বেছি পৰিমাণে কাপোৰ গুঁঠিব পাৰি আৰু আয়ো বঢ়িব।

ঙ) উণৰ কাম নকৰি তেওঁলোকে আন কি কি কাম কৰিব পাৰিলেহেঁতেন?
উত্তৰ: তেওঁলোকে হস্তশিল্প, কৃষি, বয়নশিল্প বা আন কোনো ঘৰুৱা উদ্যোগ (যেনে আচাৰ-পাচল বিক্ৰী) কৰিব পাৰিলেহেঁতেন।

১২। ইতিমধ্যে তোমালোকে পাঠটোত কমা (,), দাবি (।), প্রশ্নবোধক (?), ভাববোধক (1), উদ্ধ-কমা(” “)- যতি চিনবোৰৰ ব্যৱহাৰ পাই আহিলা। এতিয়া তলৰ বাক্যদুটাত যথাস্থানত যতি চিনবোৰ বহুৱাওঁ আহা-

  • ক) আইতাকে গোঁঠা ছুৱেটাৰটো কিমান যে ধুনীয়া
  • খ) এদিন তাই ডালিমী খুৰীয়েকক সুধিলে তোমালোকে কিয় উন্ন-গোঁঠা শিকিছা বাৰু

উ:

  • ক) আইতাকে গোঁঠা ছুৱেটাৰটো কিমান যে ধুনীয়া!
  • খ) এদিন তাই ডালিমী খুৰীয়েকক সুধিলে, “তোমালোকে কিয় উণ-গোঁঠা শিকিছা বাৰু?”

১৩। শুনি শুনি লিখা-

(ছাত্র-ছাত্রীক পাঠটোৰ ভিত্তিত-শ্রুতলিপি দিব।)

প্রকল্প ১৪। ভেণ্ডি এটা টুকুৰা কৰি কাটি লৈ টুকুৰাটোত ৰং লগাই তলৰ চোলাটোত ছাপ দিওঁ আহা-

Join The Community

Join the completely free JonakAxom Telegram/Whatsapp Group and connect with an awesome community of rockstar individuals who are passionate about building fast, profitable WordPress sites to grow their businesses. Come say hi! 👋

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *