Are you searching for the complete Assamese question answers from Class 3 Chapter – বান্দৰ আৰু টোকোৰা চৰাই of the Spandan (স্পন্দন) textbook? You’re in the right place! This blog provides simple and accurate স্পন্দন তৃতীয় শ্ৰেণী উত্তৰ for the lesson “বান্দৰ আৰু টোকোৰা চৰাই”,
Chapter Name: | বান্দৰ আৰু টোকোৰা চৰাই (Natun Omola Geet) |
Subject: | Assamese (অসমীয়া) |
Class: | 3 (তৃতীয় শ্ৰেণী) |
Book: | স্পন্দন (Spandan) |
Lesson Summary – বান্দৰ আৰু টোকোৰা চৰাই
বান্দৰ আৰু টোকোৰা চৰাই
Jonakaxom is reader-supported. If you purchase through a link on my site, I may earn a commission. Disclosure Policy
পাঠভিত্তিক প্ৰশ্নোত্তৰ: ১। আলোচনা কৰোঁ আৰু লিখোঁ আহা:
ক) টোকোৰা চৰাইবোৰে কোনজোপা গছত বাহ সাজি আছিল?
উত্তৰ: টোকোৰা চৰাইবোৰে নাৰিকল গছজোপাত বাহ সাজি আছিল।
খ) বান্দৰজাক বাগিচাখনলৈ কি বিচাৰি আহিছিল?
উত্তৰ: বান্দৰজাক বাগিচাখনলৈ আহাৰ বিচাৰি আহিছিল।
গ) বান্দৰজাকে গছৰ তলত কিয় আশ্ৰয় লৈছিল?
উত্তৰ: বান্দৰজাকে গছৰ তলত বৰষুণৰ পৰা ৰক্ষা পাবলৈ আশ্ৰয় লৈছিল।
ঘ) ঠাণ্ডাত থক্থক্কৈ কোন কঁপিছিল?
উত্তৰ: ঠাণ্ডাত বান্দৰজাকে থক্থক্কৈ কঁপিছিল।
অতিৰিক্ত আলোচনা:
চৰাই আৰু বান্দৰৰ আচৰণৰ তুলনা:
- চৰাই: সহানুভূতিশীল—বান্দৰৰ দুখ দেখি বাহ সজাৰ পৰামৰ্শ দিলে।
- বান্দৰ:
- কিছু খং উঠিল আৰু চৰাইৰ বাহ ভাঙিব খুজিলে।
- বয়সীয়াল বান্দৰে বুদ্ধিৰে হস্তক্ষেপ কৰি সংঘাত ৰোধ কৰিলে।
শিক্ষা:
- পৰোপকাৰী হ’ব লাগে (যেনে চৰাই)।
- ঈৰ্ষা বা খং নিয়ন্ত্ৰণ কৰিব লাগে (যেনে বান্দৰৰ শিকণ)।
শিক্ষকৰ সহায়:
ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক চৰাই আৰু বান্দৰৰ চৰিত্ৰৰ মাজৰ নৈতিক শিক্ষাৰ ওপৰত আলোচনা কৰিবলৈ উৎসাহিত কৰিব পাৰে।
২। উত্তৰ কোৱা আৰু লিখা-
“হেৰৌ। নাভাঙিবি, নাভাঙিবি। চৰাইকেইটাই ইমান কষ্ট কৰি বাহ সাজিছে। সকলোৱেতো বাহ সাজিব নাজানে।”
ক) কথাষাৰ কোনে, কাক কৈছিল?
উত্তৰ: কথাষাৰ বয়সীয়াল বান্দৰটোৱে বাহ ভাঙিবলৈ ওপৰলৈ উঠা বান্দৰকেইটাক কৈছিল।
খ) সিহঁতে কিয় ঘৰ নাসাজে বাৰু?
উত্তৰ: বান্দৰে ঠোঁট নথকাৰ বাবে (চৰাইৰ দৰে সূক্ষ্ম সঁজুলি নাই) বাহ সাজিব নোৱাৰে। সিহঁতৰ শৰীৰৰ গঠন আৰু দক্ষতা চৰাইৰ দৰে নহয়।
গ) বান্দৰৰ বাহিৰে আৰু কোনে কোনে বাহ নাসাজে?
উত্তৰ:
- মানুহ (কিন্তু ঘৰ সাজে),
- হাতী, সিংহ, বাঘ আদি বনৰীয়া জীৱে বাহ নাসাজে,
- সাপ, ভেকুলী আদিয়ে স্বাভাৱিকতে বাহ নাবান্ধে।
৩।৩। তলৰ প্রশ্নসমূহৰ শুদ্ধ উত্তৰটো বাছি উলিয়াই সঠিক চিনটো পূৰ কৰা।
বান্দৰজাকক বৰষুণত তিতি থকা দেখা পাই টোকোৰা চৰাইটোৱে কৈছিল-“তোমালোকৰ অৱস্থা দেখি আমাৰ বেয়াই লাগিছে। তোমালোকেও আমাৰ দৰে বাহ একোটা সাজি নোলোৱা কিয়? আমিচোন ঠোঁটেৰেই বাহ সাজি লৈছোঁ, চোৱা।” এই কথাখিনি কৈ চৰাইটোৱে বান্দৰকেইটাক-
(ক) খং কৰিছিল (খ) উপদেশ দিছিল (গ) অপমান কৰিছিল (ঘ) ইতিকিং কৰিছিল
উ: (খ) উপদেশ দিছিল
৪। ৰচীডালত ওলমি থকা শব্দসমূহ লৈ তলৰ বাক্যসমূহ পূৰাওঁ আহা
খালী ঠাই | শব্দ | পূৰ্ণ বাক্য |
---|---|---|
ক) ..কৈ বৰষুণ আহিছিল। | কিন্ কিন্ | কিন্ কিন্ কৈ বৰষুণ আহিছিল। |
খ) বান্দৰজাক তিতি ..হৈছিল। | জুৰুলি-জুপুৰি | বান্দৰজাক বৰষুণত তিতি জুৰুলি-জুপুৰি হৈছিল। |
গ) সিহঁত ঠাণ্ডাত.. ..কৈ কঁপিছিল। | থক্ | সিহঁত ঠাণ্ডাত থক্ থক্ কৈ কঁপিছিল। |
ঘ) কেইটামান বান্দৰে মনত ..আছিল। | গুজৰি-গুমৰি | কেইটামান বান্দৰে মনৰ ভিতৰত গুজৰি-গুমৰি আছিল। |
ঙ) সিহঁতে বাহবোৰ ভাঙিবলৈ খুজিছিল। | টানি-আঁজুৰি | সিহঁতে চৰাইৰ বাহবোৰ টানি-আঁজুৰি ভাঙিবলৈ খুজিছিল। |
চ) দুটামান বান্দৰে দাঁত নিকটাই আছিল। | খেক্ খেকাই | দুটামান বান্দৰে দাঁত নিকটাই খেক্ খেকাই আছিল। |
অতিৰিক্ত জ্ঞান:
- কিন্ কিন্: সৰু সৰু বৰষুণৰ শব্দ।
- জুৰুলি-জুপুৰি: ভিজি অস্বস্তিকৰ অৱস্থা।
- গুজৰি-গুমৰি: মনত খং বা অসন্তোষ লুকুৱাই ৰখা।
শিক্ষকৰ সহায়:
ছাত্ৰ-ছাত্ৰীক নিজা বাক্য সাজিবলৈ উৎসাহিত কৰিব পাৰে।
শব্দবোৰৰ অৰ্থ আৰু প্ৰয়োগৰ উদাহৰণ দিব পাৰে।
৫। “এঘৰ মানুহৰ এখন ফল-মূলৰ বাগিচা আছিল।” এই বা আগতে থকা অর্থ বজাইছে। এনেদৰে আগতে হৈ যোৱা, থকা, খোৱা, কৰা আদি অর্থ বুজোৱা শব্দবোৰ পাঠৰ পৰা বিচাৰি উলিয়াই লিখা-
শব্দ | বাক্যত ব্যৱহাৰ |
---|---|
আছিল | “এঘৰ মানুহৰ এখন ফল-মূলৰ বাগিচা আছিল।” |
সাজিছিল | “টোকোৰা চৰায়ে বাহ সাজিছিল।” |
লৈছিল | “চৰায়ে গছত বাহ লৈছিল।” |
আহিছিল | “বান্দৰজাক আহাৰ বিচাৰি আহিছিল।” |
খুজিছিল | “বান্দৰে বাহ ভাঙিবলৈ খুজিছিল।” |
৬। তলৰ তালিকাখনৰ শব্দবোৰ ভালদৰে পঢ়ি চোৱা আৰু সঠিক ঘৰত ‘✓‘এই চিনটো দিয়া-
শব্দ | এটা বুজোৱা (✓) | দুটা বা ততোধিক বুজোৱা (✓) |
---|---|---|
এজোপা | ✓ | |
এজাক | ✓ | |
চৰাইবোৰ | ✓ | |
দুটামান | ✓ | |
কেইটামান | ✓ |
জ্ঞান-সম্প্ৰসাৰণ: ৭। বান্দৰজাক বৰষুণত তিতি থকা দেখি টোকোৰা চৰাইবোৰে দুখ কৰিছিল। তলৰ পৰিস্থিতিবোৰত তুমি কি কৰিবা?
(ক) তোমাৰ ককাদেউতাৰা বেমাৰ হৈ বিছনাত পৰি আছে।
উ: মই তেওক ঔষধ আৰু পানী খুৱাম, ডাক্তৰৰ সহায় ল’ম, তেওঁৰ লগত কথা পাতি উৎসাহ জগাম।
(খ) তোমাৰ সমনীয়া খেলত বিজয়ী হৈছে।
উ: অভিনন্দন দিম, তেওঁৰ সফলতাৰ বাবে আনন্দ কৰিম।
(গ) তোমাৰ সন্মুখত চৰাইৰ পোৱালি এটি বাহৰপৰা সৰি পৰিছে।
উ: মই ডাঙৰৰ সহায় লৈ পোৱালিটোক সাৱধানে তুলি বাহত থৈ দিম।
(ঘ) টোকোৰা চৰাইৰ ঠাইত তুমি হোৱা হ’লে বান্দৰকেইটাক কি ক’লাহেঁতেন?
উ: “বান্দৰ ভাইহঁত! বৰষুণত তিতি কষ্ট পাইছা, কিন্তু আমাৰ বাহ ভাঙিলে আমাৰো বিপদ হ’ব। আহা, গছৰ ডালত বহি থাকোঁ, বৰষুণৰ পৰা ৰক্ষা পাম।”
প্রকল্প ৮ । ক) কোনবোৰ চৰাইয়ে নিজৰ বাহ নিজে সাজে তাৰ এখন তালিকা প্ৰস্তুত কৰা
ক) নিজে বাহ সজা চৰাইৰ তালিকা:
চৰাইৰ নাম | বাহৰ বৈশিষ্ট্য |
---|---|
টোকোৰা | ঠোঁটেৰে নিগনি, ঘাঁহ-পাতেৰে ঘূৰণীয়া বাহ সাজে। |
—- | মাটিত বা নিচেই ওখ গছত বাহ সাজে। |
শালিকা | কাঠি, লেতেৰা কাগজ আদিৰে বাহ বনায়। |
চৰাই-চিৰিকটি | পাত আৰু খেৰেৰে সৰু বাহ তৈয়াৰ কৰে। |
খ) বিভিন্ন চৰাইৰ বাহৰ ছবি সংগ্ৰহ কৰি এখন এলবাম প্ৰস্তুত কৰা।
ইয়াত চাব পাৰে – https://arunachalabirds.blogspot.com/2013/07/different-types-of-birds-nests-part-1.html
Join The Community
Join the completely free JonakAxom Telegram/Whatsapp Group and connect with an awesome community of rockstar individuals who are passionate about building fast, profitable WordPress sites to grow their businesses. Come say hi! 👋